Fortrydelsesret
Vores fortrydelsesret gælder både for B2C og B2B
1. FULD FORTRYDELSRET OG RETURRET – OGSÅ EFTER 14 DAGE: Lightparts.dk sælger kun kvalitets produkter, som vi kan stå inde for. Derfor er vi heller ikke bange for at give dig fuld og ubegrænset fortrydelsesret og returret. Fortryder du købet efter de første 14 dage efter modtagelse, kan du stadig returnere købte varer i ubegrænset tid efter købet, så længe varen leveres tilbage ubrugt og i original, ubeskadiget emballage – Det kalder vi god service. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, bedømmes varen skønsmæssigt af LightParts ud fra en mulig salgsværdi. Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. Lightparts.dk returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4.q - Skaffevare returneres ikke medmindre der er aftalt andet med LightParts 2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN: Der er 3 måder hvorpå De kan returnere varen på: De kan nægte at modtage varen fra GLS eller fragtmand. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre GLS eller fragtmand opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Lightparts.dk De kan modtage varen fra GLS eller fragtmand og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Lightparts.dk. I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Lightparts.dk. Udgiften for tilbagelevering står køber for 100%. Mærk pakken “Fortrydelsesret” og vedlæg kopi af købsfaktura som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Lightparts.dk. Vedlæg dit kontonummer i pakken og beløbet returneres hurtigst muligt til din bankkonto. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Lightparts.dk anbefaler, at varen returneres via Post Nord, GLS eller fragtmand og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Lightparts.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af LightParts. 3. FORSVARLIG RETURNERING: Alle produkter der returneres til Lightparts.dk skal være forsvarligt indpakket. Ved SÆRLIGE PRODUKTER m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Returvarer sendes til: Lightparts.dk Ørnehøjen 9, 8520 Lystrup Danmark 4. ER DE I TVIVL: Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Lightparts.dk, at du retter henvendelse til os på: info@LightParts.dk eller på telefon +45 7174 7800.